Pazar, Şubat 28, 2010

Menengiç Kahvesi Nedir? Nasıl İçilir?

Menengiç, yabani aşılanmamış antepfıstığına verilen isimdir. Bazı yörelerde çitlembik,çetene ve bıttım gibi farklı isimlerle bilinir. Kahve severlerin kesinlikle tatması gereken farklı bir kahve türüdür Menengiç Kahvesi.
Ben Siirt'e gittiğimde menenegiç meyvelerini ve ondan yapılan bıttım sabununu görmüş ve almıştım. Ancak kahvesini bulamamıştım. Geçtiğimiz aylarda Güneydoğu'ya giden eşim bulmuş ve bir kavanoz alıp getirmiş. Bekledikçe yağı üstüne çıktığı için aynı tahin gibi çok iyi karıştırılıp öyle kullanılması gerekir.



Yabani olarak yetişen Menengiç ağacından toplanan menengiç meyveleri, yıkandıktan sonra bir kaç gün güneş altında kurumaya bırakılıp sonra geniş bir tavada rengi koyu kahverengiye dönene kadar kavrulurmuş. Kavurma işleminden sonra macun kıvamına gelene kadar ezilmesiyle menengiç kahvesi meydana geliyor.
Aynı Türk kahvesi yapar gibi kısık ateşte ağır ağır pişiriliyor. Ben isteyenlere yarı yarıya kahve ekleyerek yapıyorum. Süt de eklenebilir. Ben az şekerli sütsüz içmeyi tercih ediyorum. Yanına da kuru üzüm iyi gidiyor.
Kavanozun üzerinde şunlar yazıyor: Nefes darlığına ve öksürüğe, ses kısıklığına iyi gelir. Yaraları tedavi edici özelliği vardır. Mide ağrılarını dindirir. Yüksek E vitamini kaynağıdır.

Hiç yorum yok: