Pazar, Mayıs 23, 2010

Kahve hakkında...

Bu görüntü sizde kahve içme isteği uyandırdı mı?
Peki ya bu?
Ama kahveyi içmek dışında başka amaçlarla kullananlar da var.
Aşağıdaki tablo Karen Eland tarafından kahve ile yapılmış.
Sanatçı birbirinden ünlü tabloları kahveyle boyayarak yeni baştan yaratıyor.
Avustralya Sidney'deki bu alana 3604 fincan kahve ile Mona Lisa tablosu yapılmış. Kahvelere farklı miktarda süt tozu eklenerek esere uygun gölgelendirmeler yapılmış.
Bosna'da Türk kahvesi. Lutvinia kahvesi, kulpsuz fincanda ve mutlaka bir sigara ile ikram edilirmiş. Boşnaklar kahveyi mutlaka bakır tek kişilik tepsilerde ve yanında da mutlaka lokum veya badem ezmesi gibi bir tatlı ile sunarlarmış. Bu sunum çok hoşuma gitti.

13 yorum:

ruhumun pusulası dedi ki...

Kahve delisi biri olarak benim de çok hoşuma gitti yeni birşey daha öğrenmiş oldum... aynı zamanda hare kahve likörü de tercihimdir :)

melda dedi ki...

Evet,bir de kahlua kahve likörü de çok güzel.

Nedret dedi ki...

Bloguma hoş geldiniz Melda. Polimer kil çalışmalarınızı inceledim. Çok güzeller. Ben de yeni başladım sayılır. Neden devam etmiyorsunuz? Sevgiler.

Özgün Uçar dedi ki...

bol köpüklü yazınız için teşekkür. kahve, hep bir yazarın uzun gecelerini anımsatır. uzun gecelerdeki sırdaşlığını. bu yazar profili de nedense balzac timsali ile bilincimde yer etmiş.

Tazekahve dedi ki...

Kahve benim olayımmm :)) Paylaşım çok hoş olmuş canım yüreğine sağlık.Öpüldün...

melda dedi ki...

Hoşbulduk neduk. Sağolun. Polimer kile devam ediyorum ama mozaik olarak değil, küçük duvar süsleri ya da objeler şeklinde. Bitsin paylaşıcam. Teşekkür ederim Özgün. Balzac çok kahve içermiş ondan mı? Taze kahve, zaten adınızdan da belli. Çok teşekkür ederim.

Kahve Keyfi... dedi ki...

Fotograflar gerçekten çok güzel ve kahve isteğini dayanılmaz kılıyor :) Sunumu ben de çok beğendim.Teşekkürler :)

Unknown dedi ki...

Ne kadar güzel bilgiler bunlar hele o kahvenin köpüğü aman allahım muhteşem bu yorumdan hemen sonra kahve yapıcam vallahi :)

Unknown dedi ki...

Canım facebookta paylaş butonu eklemelisin kesinlikle bloguna zira bu postunu ve blogunu facebookta paylaşmak istiyorum ;)

melda dedi ki...

Teşekkür ederim. Ama o butonu nasıl ekleyeceğim önce onu bulmam lazım :)

lifegoeson dedi ki...

bu yazıyı okuyunca üstüne bol köpüklü türk kahvesi içmemek olmaz simdi...

éLLa Çiça dedi ki...

kucuklugumden beri kahveyi bi turlu sevemedim gitti, ama yazini okuyunca icesim geldi valla :)

melda dedi ki...

Teşekkür ederim, afiyet olsun:)