Pazar, Ağustos 29, 2010

Alternatif bir tatil !

Tatil her zaman güzeldir. Hele deniz tatilleri...Bu yaz sıcaklardan fazlaca etkilendiğim için güneyde bir yerlerde tatil yapmaya dayanamayacaktım. O nedenle suyu soğuk bir deniz olsun dedik. Birkaç karar değişikliğinden sonra Saros Körfezinde karar kıldık. Erikli'de kalıp,bu merkezden körfezi gezecektik. Çok da iyi yapmışız. Sakin bir tatil oldu. Erikli Keşan'a bağlı güzel bir köy. Özellikle sabah erkenden denizi çok güzel oluyor. Tertemiz ve berrak. Dünyada kendi kendini temizleyen 2-3 denizden biri bu körfezde imiş.
Yakında Danişmend köyü var orman içinde. Ağaçlar sahile kadar uzanmış.
Bir gün sabah deniz faslından sonra kahvaltımızı yaptık ve benim iki yıldır görmeyi çok istediğim bir yere gitmek üzere yola koyulduk. "Kömür Limanı" denilen bu koy Gelibolu'ya bağlı. Muhteşem bir yer. Yüksek tepelerden arabayla tırmanıp inmek biraz zordu ama aşağıda gördüğünüz "deniz ayaklarımın altında" manzarası nefes kesiciydi.

Hele denizi...Buz gibi, birkaç metrede derinleşen, masmavi bir deniz.




Burada herhangi bir tesis yok. En çok karavanlılar veya dalgıçlar geliyor.  Denize girdiniz mi çıkmak istemiyorsunuz. Deniz gözlüğümü taktım ve yüzerek  dipteki harika manzarayı izledim. 
Bir gün sonra da madem buraya kadar geldik en batıya Yunanistan sınırındaki Enez'e de gidelim dedik. Enez küçücük bir kasaba ama tarihsel dokusu zengin. İlçenin bittiği yerde Meriç Nehri başlıyor. Meriç'in diğer kıyısı da Yunanistan.O kadar yakın. Aşağıdaki fotoğraftan anlaşılıyor.


İstanbul'a dönerken kıyıdan gezerek geldik. Tekirdağ Mürefte'deki şarap müzesini ve mahzenini gezip üretilen şarapların bazılarının tadına baktık. Tekirdağ'ın Şarköy-Kumbağ arasının bu kadar uçurumlu ve dağlık olduğunu da bu yolda öğrendik. Kendinizi Karadeniz'deymiş gibi hissettiren Uçmakdere denilen şirin bir köy var ki bir anda rakım 700 metre oluyeriyor. Burada 4-5 yıldır yamaç paraşütü yapılıyormuş.
"Tekirdağ'dan geçip de köfte yememek olur mu? Olmaz!... Hem de en meşhur köftecilerden birinde Özcanlarda yemek daha nefis olur"dedik ve uzuun bir yemek molası verdik.
Köfte zaten çok lezzetliydi. Ama büyük şişelerde getirdikleri kendi ayranları da tam sevdiğim gibi hafif tuzlu ve ekşiydi. Piyaz da menüyü tamamlıyordu. Tavsiye ederim. (Biz bu adresi Mehmet Yaşin'in notlarından almıştık.)

6 yorum:

Lovebug dedi ki...

Tam benim sevdiğim gibi bir tatil. Keyifle okudum.Çok güzeldi. =)

melda dedi ki...

Teşekkür ederim...

Tespih Taneleri... dedi ki...

Resimler cok guzel...Icim gecti...Guzel anlatmissin cok hostu...Sevgiler

mine dedi ki...

ne güzel yapmışsınız erikli ve enezi çok duymuştum ama hiç gidemedim gitmeli ama soğuk denize pek giremiyorum malesef gene de doğası ve sakinlikleri için gitmek istiyorum

melda dedi ki...

Sakin ve huzurlu bir tatil istiyorsanız tavsiye ederim, ayrıca kömür limanı da atlanmamalı bence...

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Çok güzel yerlermis :) hele suyun temizliği aylayasım geldii :P