Salı, Temmuz 24, 2012

Pratik ve Sağlıklı Çocuk Yemekleri

Balık Yemeği
Bebek ve küçük çocuklar için yemek çeşidi üretmek zordur. Yemeğe başladığı ilk aylarda hazmı kolay ve gaz yapmayacak, alerjik olmayan gıdalarla başlar yavaş yavaş yeni gıdalar eklersiniz. Bir yaşına geldiğinde hemen hemen sizin yediğiniz herşeyi yiyebilir.















Bu tarif balığa yeni başlayacaklar için ideal. Ben somon kullanıyorum ama bence herhangi bir balıkla da olur.
Malzemeler; (bir öğün için)
-Bir yemek kaşığı büyüklüğünde (dilim somonun 1/5'i kadar) somon
-1 tatlı kaşığı pirinç
-1 çay kaşığı çok ince doğranmış kırmızı biber
-1 çay kaşığı ince doğranmış maydanoz
-1 çay kaşığı irmik
-yarım havuç
-1 çay bardağı sıcak su
-zeytinyağı, tuz, karabiber.
somonun varsa kılçığını ve derisinindeki pulları ayıklayıp zeytinyağında iki tarafını da birer dakika kızartın. Diğer malzemeleri, suyu, tuzu ve karabiberi  ekleyin. Pirinç ve havuç yumuşayana kadar kısık ateşte pişirin. Maydanozu altını kapatınca ekleyip kapağını kapatın.
(irmik besleyici ve suyun duru olmasını engelliyor, tuz ve karabiber de çok az eklenirse lezzeti arttırır)
Sebze Çorbası:
malzemeler;
-rendelenmiş yarım havuç
-2 yemek kaşığı pirinç
-ince kıyılmış 1 kırmızı tatlı biber
-yarım pırasa-ince kıyılmış
-isteğe göre 1 yaprak kıyılmış pazı
malzemeleri 2 bardak et veya tavuk suyu ile pişirin. 1 yumurta ve 2 kaşık yoğurt ile terbiyesini yapın. (tavuk veya et suyu kullanılmayabilir, İnce kıyılmış patates eklenebilir.)





 


Yeşil mercimekli tavuklu bulgur pilavı;
-1 fincan bulgur
-1 yemek kaşığı haşlanmış mercimek
-2 fincan tavuk suyu
-yarım fincan küçük parçalara ayrılmış tavuk eti
*soğan ve sarımsağı tereyağı-zeytinyağı karışımında pişirin 1 tatlı kaşığı salça ekleyin.Diğer malzemeleri karıştırın,tuz ekleyip kısık ateşte pişirin.
*bulgur çok besleyici ve faydalıdır. Barsakları çalıştırır.

Diğer tarif de arkadaşım Feray'dan. Onun da dünyalar güzeli kızı Masal için yaptığı çorba.

Terbiyeli İncik Çorbası:
-2 kaşık tereyağı
-2 tepeleme kaşık un
-3 kaşık yoğurt
-iki haşlanmış incik suyu ve eti
-1 yumurta
-tuz, karabiber ve nane
-ben bir kaşık pirinç ekledim bu tarife

İncikleri 2 bardak suda düdüklüde pişirdim. Etlerini ayıklayıp iyice kıydım. Tereyağında unu çevirip 2 bardak soğuk su ekledim tel çırpıcı ile iyiyce açtım. Yumurtayı yoğurt ile çırpıp ekledim. Et suyunu, pirinci, tuz ve azcık nane ile karabiberi ekledim. Pişerken ince kıyılmış eti de ekledim.. Harika oldu.







Bebek Yemekleri , Çocuk Yemekleri

Hiç yorum yok: