Cumartesi, Nisan 27, 2013

Kürk Mantolu Madonna, Sabahattin Ali



"Dünyanın en basit, en zavallı, hatta en ahmak adamı bile, insanı hayretten hayrete düşürecek ne müthiş ve karışık bir ruha maliktir… Niçin bunu anlamaktan bu kadar kaçıyor ve insan dedikleri mahluku anlaşılması ve hakkında hüküm verilmesi en kolay şeylerden biri zannediyoruz?’
"Niçin ilk defa gördüğümüz bir peynirin evsafı hakkında söz söylemekten kaçtığımız halde ilk rast geldiğimiz insan hakkında son kararımızı verip gönül rahatıyla öteye geçiveriyoruz?"

 Bu romanı hep duydum ama benim gibi okuyucuların yakındığı "okunacak kitap çok ama zaman yetmiyor"durumundan dolayı anca sıra geldi. Aslında kitap grubumuzla okuyoruz. Toplantımız yarın. Biraz hayal kırıklığı yaşadım aslında. Gözümde çok büyütünce böyle oluyor. Oysa ki çok güzel uzun bir hikayeydi. Ben de ne bekliyorsam artık?
Yazarın anlatım gücüne sözüm yok zaten..Sanırım bu edilgen, başına ne gelirse gelsin ne yapacağını bilemediğinden hiçbir şey yapmayan insan tipine sinir olduğum için bu hislerim...Ama bir kitap okudum etkisinden çıkamıyorum, ya da hayatım değişti durumu oluşmadı.
Roman aslında Raif efendinin hikayesi. Anlatan onu merak eden, içinde neler yaşadığını hisseden iş arkadaşı..Raif efendinin hastalanması ile yakınlaşmaları söz konusu olur ve onun Maria Puder ile yaşadığı aşkı ve hayal kırıklığını, insanlara neden bu kadar temkinli yaklaştığını öğrenir.Onun hakkındaki düşüncesi değişir.. Zaten çok çabuk okunabilecek bir kitap 160 sayfa. Kuyucaklı Yusuf'tan daha çok etkilenmiş olsam da bu kitabı da okumanızı öneririm ...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

kuyucaklı yusufu okudum harikaydı daha sonra da kısmetse bunu okuyacağım bakalım nasıl sonuçlar olacak benim için yorumunu da çok beğendim ayrıca