Çarşamba, Şubat 26, 2014

Yulaflı Kurabiye

İşte sağlıklı, tok tutan ve yapımı çok kolay bir kurabiye... Yulaf ezmesini seviyorum. Lif oranı çok yüksek olduğu için besleyici ve sağlıklı. Nötr bir tadı olduğundan da talı veya tuzlularla karıştırabilirsiniz.Bu tarifte bir kase kadar yulaf ezmesinin yarıdan fazlasını rondoda çekip incelttim. Normalde inceltmem ama kızım yemekte zorlanabilir, ağzına gelen tanelerden hoşlanmayabilir diye böyle yaptım.
 


















Malzemeler:
-1 kase yulaf ezmesi
-toplam yarım kase fındık ve badem(rondodan geçmiş)
-1 olgun muz (ezilmiş)
-tarçın
-yarım havuç rendesi (az haşlanmış olabilir)
-2 yemek kaşığı kuru üzüm (4 yemek kaşığı sütte bekletilmiş, poratakal suyunda da bekletebilirsiniz, aroması daha hoş olur)

tüm malzemeleri karıştırın, üzümü sütle beraber rondoda çekip karıştırın. Yağlı kağıt üzerine bir yemek kaşığı ile hafif bastırarak koyun. 180 derecede 10-12 dakika pişirin. Afiyet olsun.
şimdi tavsiyelerde sıra;
-2-3 kaşık erimiş tereyağı, havuç yerine,1 elma rendesi veya üzüm yerine 3-4 hurma, kayısı ya da kuru incir, fındık ve badem yerine veya onlarla beraber ceviz konulabilir. Ama şeker ve una gerek yok. Yumurtaya da gerek yok çünkü bu karışımı bir arada tutmak oldukça kolay. Zevkinize göre malzeme çıkarıp katabilirisniz. Ama sanırım yulaf ve muz temel malzemeler. Bir dergide damla çikolata ile yapılanını da görmüştüm.
Piştikten sonra saklama kabına koyun. Bir hafta havasız ortamda bozulmuyor. Ben bir kısmını derin dondurucuya koyuyorum. Yola çıkacakken yanıma alıyorum.

4 yorum:

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Aynısının hazır olan versiyonları vardı onları denemiştim , böylesi daha salıklı olmuş tabi.
Ve çok lezzetli görünüyor , ellerinize sağlık :)

Derdest fikirler dedi ki...

Çok basit görünüyor deneyeceğim canım :)

melda dedi ki...

tavsiye ederim, gercekten lezzetli

Unknown dedi ki...

Canım her zaman ki gibi güzel birşey ortaya çıkarmışsın.Bu kurabiyeyi özellikle çok beğendim çünkü içinde zararlı hiçbir katkı yok.Çocuklara abur cubur yerine sağlıklı ve sevecekleri bir atıştırmalık olmuş:)