Cumartesi, Mart 01, 2014

İstanbul'un Tramvayları Dan Dan, Selim İleri

10 yıl kadar önce Selim İleri'nin Kafes adlı romanını okumuş tarzını pek kendime uygun bulmamıştım. Seveni çoktur bilirim. Edebiyatımızda çok önemli yeri vardır. Edebiyat üzerine yazılarını buldukça okurum hatta bazı kitap tavsiyelerini de alıp okumuş çok beğenmiştim.
Bu İstanbul kitaplarına zaafım olmasından dolayı görür görmez aldığım bir kitaptı.

Bölümlere ayrılmış bu kitap İstanbul dair anılar, edebiyatçıların gözlemleri, İstanbul mutfağı ve ilginç bilgilerden oluşuyor. Sayfa aralarında nefis İstanbul resimleri eşlik ediyor. Sıradan bir gezi veya tanıtım kitabı gibi değil. Sanki yaşayan bir şeyi anlatır gibi. Ordan başka kapılar açıyor size. İstanbul'da yaşıyorum, İstanbul'u tanıyorum diyebilen herkesin alıp okuması gerek.

Hiç yorum yok: