Salı, Eylül 16, 2014

Cafe Brew Lab

artık anlaşıldığı üzere kendime yeni bir iş edindim, her fırsatta yeni bir cafe ve kahve deniyorum. Bu ara hızla temel amacı iyi çekirdek kahveden çekilmiş ve farklı damıtma-demleme usulleri ile kahveler yapan mekanlar açılıyor. Nasıl seviniyorum anlatamam. Fiyatları da artık daha makul.
Berw Lab, Yeniçarşı caddesinde.Yani Galatasaray Lisesi'nin yan sokağı. Sosyal medyadan adını duydum. Not aldim ve ilk fırsatta gittim.

dört farklı teknikle kahve yapıyorlar. Ben syphon kahve istedim. Aşağıdaki gibi eve de almak istediğim bir aletle demlendi ve süzüldü. Tadı çok iyiydi. Biraz daha sert olabilirdi. İçine konulan kahve  miktarı 16 gramdan az olmamalıymış diye öğrendim ama barista ne kadar koydu bilmiyorum.
(aşağıdaki fotoğrafa bakıp burada mısır satılıyor sanmayın, gelmeden önce almıştık ve kızım biraz mısır biraz cheesecake derken epey karıştırdı)

kahve ve pasta sunumları için bir seramikçi ile çalışılmış. Bardaklar el yapımı , pasta tabakları ise taş görünümlü..Bunları satın alabiliyorsunuz.  Kulpsuz bu fincanı beğendim. El yapımı olduğu çok belli çünkü kusursuz ve tornadan çıkmış gibi değil. Şimdilerde bu yeni kahve mekanlarının yanı sıra kahve fincanı koleksiyonu yapma isteğim de artıyor.Benim için kriter ince ve derin olması. Yani kahve fincanında çok yayvan ve kalın istemem. Kim bilir belki zamanla öyle bir fincan bulurum ki fikrim değişir..
Brew Lab'ın head baristası üç yıl üst üste latte art şampiyonu olmuş belirtmeden geçemeyeceğim..
Ortam sakin, renkler tam bana göre. Bir kahvecinin parlak, neon,çok açık renkli vs. olmasını düşünemiyorum..Zaten Brew Lab'da burayı tasarlarken kahveden ilham almış.

Hiç yorum yok: