Perşembe, Ekim 16, 2014

mayalı hamurdan çiçek gibi ekmek

mayalı hamurdan yapılan basit ama göz zevkinize hitap edecek bir ekmek...Maya, un,süt,az tuz ve az şekerden yaptığım hamuru 15 dakika oda ısısında beklettim sonra aşağıda olduğu gibi ince uzun açtım,üst ve alttan birer cm bırakacak şekilde kesikler açtım.

 İkiye katlayıp simit gibi kıvırıp tepsiye koydum. Daha küçük iç içe böyle daireler yapıp üst üste koydum.

Sıcak fırında (200 derecede ısıtıp 180 dereceye indirilmiş) beş dakika pişirip çıkarttım. Yumurta sarısı sürüp tekrar fırına verdim. Üstü kızarınca içi de pişmiş oldu.

Görüntü aşağıdaki gibi iç açıcı oldu. Lokma lokma koparıp yiyorsunuz. Çocuklar da bayılıyor. 

bu ekmeği fırından alacağınız ekmek hamuru ile yapabilirsiniz. Milföy ile yapılabilir. Hatta şeritleri kesmeden önce üstüne çikolatalı fındık kreması, reçel, haşhaş vb. sürüp içi dolu bir şeyler de yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: