Pazartesi, Aralık 01, 2014

Cafe du Levant by Divan

Rahmi Koç Müzesi gezimiz bittikten sonra bir kahve içeyim dedim. Lengerhane tarafındaki bahçenin içinde, girişte hemen solda eski bir taş binanın restore edilmesiyle açılmış Cafe du Levant'a gittik.  Burası nefis bir Paris bistrosu(bistro; içki, de içilen küçük cafe-restoran) Dekorasyonda kullanılan her şey orjinal ve Fransa'dan getirilmiş antikalar. Çantalar, şapkalar, resimler, biblolar hepsi birbirinden güzeldi.


Aslında burası Fransız şefin hazırladığı birbirinden güzel yemekleriyle bir restoran. Ama müze gezinizden sonra zaman tüneli gezinize devam etmek isterseniz bir kahve veya aperatif birşeyler alabileceğiniz bir cafe aynı zamanda.

Ben kahvemi içerken kızım da çikolatalı musu (mousse) afiyetle yedi.
Fotoğrafını çekmeyi unuttum ama tatlının yanında tatlı kaşığı niyetine kocaman bir yemek kaşığı gelince rica edip tatlı kaşığı istedim. Garson getirdi ama zaten bu antika bir çatal-kaşık takımı ve tatlı kaşığı böyle büyük oluyor dedi. Bu yeni getirdiğim ise (bizim bildiğimiz tatlı kaşığı boyunda getirdi) kahve kaşığı diye geçiyormuş eskilerde :-)

Tuvaletinin bile fotoğrafını çekmeme sebep bu pencere ve karşılıklı konulmuş lavabolar. Her yerde küçük detaylar..

1 yorum:

Derdest fikirler dedi ki...

Meldacığım bir gün birlikte gidelim çok beğendim ben bu mekanı.