Pazartesi, Mart 02, 2015

Paris'te Bir Türk Ressam-Fikret Mualla, Hıfzı Topuz

Bir biyografi ve anı kitabı bu kadar sürükleyici ve tadında olur. Fikret Mualla hakkında çok az şey biliyordum.Çok şey öğrendim ve etkilendim.

 Hıfzı Topuz onu Paris'te tanımış. Önce röportaj yapmak için. Daha sonra arkadaş olmuşlar. Hem röportajdan kesitleri hem de anılarını bir araya getirmiş. Ancak bu kitabın daha güzel yanı bence şu; Fikret Mualla hakkında onlarca kişinin duygu, düşünce ve izlenimlerini de anlatmış. Hatta aynı olaya farklı tanıklıklar ya da yorumlar da eklenmiş. Belli bir kronolojik sıra yok sadece sona doğru var.
Bana daha çok anı kitabı tadı verdi.
Fikret Mualla'nın acılar ve sıkıntılarla dolu yaşamına hayret ettim. Düzenli bir hayatı yok, son zamanları hariç bi rahat edememiş şu dünyada. Hep bir korku, hep bir endişe.
Çocukken ayağı sakatlanmış ondan dolayı hep aksayarak yürümüş. 1937'de Galatasaray karakolunda gördüğü işkence akli dengesini bozmuş (zaten dönem dönem sinir buhranları geçirirmiş) akıl hastanesinde yatmış. Resimleri hep üç kuruşa satılmış. Avni Arbaş, Abidin Dino, Üstün Üstündağ, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Hasan Esat Işık başta olmak üzere bir çok dostu ve koruyucusu da var aslında. Bundan dolayı şanslı da. Çok destek oluyorlar. Ama ne bileyim kişiliği de biraz değişken. Zor bir insan. Dengesiz (yaşadığı olaylardan dolayı).
Hıfzı Topuz'un dili de çok güzel.
Remzi Kitabevi'nden çıkan bu kitabı okumanızı öneririm.

3 yorum:

Derdest fikirler dedi ki...

Biyografi okumayı çok seviyorum, notumu aldım ve listeme ekledim canım.

Gül Akça dedi ki...

24 Şubatta Hıfzı Topuz'un söyleşisi vardı orada bu kitabı anlattı çok keyifliydi... ama Fikret Mualla'ya hepimiz çok üzüldük çok çilekeş bir hayatı olmuş...

Tehlikeli Tuval dedi ki...

ben de şu an kitabı büyük bir ilgiyle okuyorum. birkaç saat içinde hemen yarıladım bile. etkiliyici bir hayat hikayesi ve güzel bir kitap