Cuma, Mart 20, 2015

Sashiko, Japon İşleme tekniği

Pinterest'e epeydir bakmıyordum. Bir akşam tesadüfen gördüğüm Japon işleme tekniği olan sashiko ile karşılaştım. Çok beğendim. Geometrik ve birbirine parelel giden şekillerden oluşuyor ve genellikle tek renk kullanılarak düz dikiş tekniği ile elde yapılıyor.

Sashiko nasıl yapılır? ve gereken malzemeler; ince olmayan bir kumaş, kasnak, kumaşınıza zıt renkte bir ip, iğne , makas ve kurşun kalem (ya da desen elinizde varsa desen aktarma kağıdı).
Sert bir zemin üzerine yaydığınız kumaşınıza cetvel ve kalem yardımıyla deseni aktarın (internetten çok fazla desen bulabilir ve kağıda çıktı alabilirsiniz)
Kumaşı kasnağa geçirip iğne iplikle dikiş yapar gibi çizgilerinizin üstünden geçin. Bir iki pratikten sonra hızlanıyor ve kolay yollarını buluyorsunuz.
Web den çok farklı teknikler öğrenebilirsiniz. Benim üç küçük denemem yukarıda.
Ben bardak altlığı yaptım ama yastık, bluz, etek ucu, yatak örtüsü, çanta yapıldığını gördüm. Çok güzeldi hepsi de.




Hiç yorum yok: