Salı, Ağustos 25, 2015

Alishiro Bozcaada

Bozcaada'ya gitmeden zaten adını duyduğum Alishiro'nun sahibi Ali bey, Arman Kırım ile tanışana kadar bağımsız film ve dağıtımcılık ile uğraşıyormuş. Kırım'dan sonra doğal mayalı ekmek, ülkemizdeki ekmek sorunu üzerine kafa yormaya başlamış ve 2008'den beri ekşi mayayı besleyerek, doğal taş değirmende öğütülmüş un kullanarak ve 8 saatlik ekmek mayalama ile ekmekler yapmaya başlamış. Dükkanı Bozcaada'da.



Çavdarlısını aldım, incecik dilimledim ve derin dondurucuya koydum. İstediğimde çıkarıp ısıtıp tüketiyorum. Çok güzel bir kokusu ve tadı var.
Günümüzde çok hızlı tüketim olduğu için ekmek mayalama süreci ve kullanılan maya da çok sağlıksız. Doğal un ve mayalama alerjik değil ve sağlığa çok faydalı.
Dükkanın önünde 2-3 masa var. Burada şarap eşliğinde füme peynir tabağı ve meze alıp, ekmek üstü yapıp afiyetle de yiyebilirsiniz.



web sayfasından her yere sipariş yollanıyor.
Artisan ekmekçilik; doğal/vahşi mayaların zengin dünyasını, binlerce yıldan beri miras atalık tohumların buğdayını ve bu buğdayların taş değirmenlerde tüm kıymetli kısımlarıyla öğütülerek, glutenin sindirilebilir hale gelebildiği uzun fermantasyon yöntemlerinin kullanıldığı, buğdayın içerdiği değerli vitaminlerinin yüksek oranda sindirilebilmesinin hedeflendiği, bilgili ve deneyimli ellerde şekillenen, hamura ve buğdaya saygı duyularak üretilen gerçek ekmekler dünyasıdır

Hiç yorum yok: