Salı, Ekim 20, 2015

Albay'a Kimseden Mektup Yok, Gabriel Garcia Marquez

Marquez hayranı biriyim. Okumadığım 2-3 kitabını da yavaş yavaş listeme dahil ediyorum. Bitsin istemiyorum.

Bu bir novella yani kısa roman olarak nitelendirilebilecek bir eser. Kitabın yarısı bu ilk uzun hikaye olan Albay'a Mektup Yok. Yeni basımlarda bu 80 sayfa olarak ayrı bir kitap olarak basılmış ama benim elimdeki eski kitapta bu hikayenin ardından daha kısa 5 hikaye daha var.
Kitaba adını veren novellada yaşlı bir karı koca çiftin hastalık ve yoksullukla mücadelesi anlatılıyor. Albay her cuma emekli maaşının bağlandığını bildiren mektubu beklemektedir. Oğullarından kalan bir de dövüş horozları vardır beslemeye çalıştıkları.
Marquez'in tarzı büyülü gerçeklik mi dersininz buruk alaycılık mı bilemem ama çok etkileyici olduğu bir gerçek.
Albay'a Mektup Yazan Kimse Yok adıyla da basıldı.

1 yorum:

Tehlikeli Tuval dedi ki...

Gabriel Garcia Marquez'in kitaplarından 3-4 tanesini çok beğenerek okumuştum ancak bu kitaptan haberim yoktu, gerçekten merak ettim, sağolun.