Salı, Ekim 27, 2015

İstanbul Kahve Festivali- İstcoffeefest

Bu yıl ikincisi düzenlenen festival Haydarpaşa Garında oldu.
Geçen seneki Galata Rum İlkokulu biraz sıkışıktı ama tarihi mekan olması sebebiyle bence yine de güzeldi. Bu sene Haydarpaşa'da olması beni ayrıca mest etti. (22-25 Ekim)

Üç peronu ve etrafındaki vagonları kullanarak alanı organize etmişler. Tabi ana salon da var. Orası resim ve fotoğraf sergileri için ayrılmış. Ayrıca peronlarda bazı vagonların içi ve dışı da sergi amaçlı kullanılmış.( Aşağıdaki sergidekiler  Billur Saatçi'nin gününkahvesi hashtagiyle paylaştığı resimlerden seçilmiş)

Dünyanın farklı bölgelerinden gelen kahveleri tatmak, meşhur baristaların şovlarını izlemek, kahveye dair resim, heykel ve fotoğrafları görmek bu arada müzik dinlemek isteyenler için bulunmaz fırsattı.

Ben sanırım altı bardak kahve içtim. Tabi bunların dördü küçük bardaklardı ve hangi tür kahve olduklarını veya en iyi nasıl demlendiklerini mutlaka öğrenmeye çalıştım. Yıllardır sade kahve içen biri olarak 3.dalga kahveciler çıkana kadar Jacopstan başkasını bilmezdik.Sonra Thcibo'nun kahveleri alınıp dönüşümlü evde demlenmeye başlandı. Gloria Jeans ve Starbucks'u dışarı çıktığımızda denerdik. Ama özellikle Cihangir, Nişantaşı ve Galata çevresinde açılan yeni nesil artisan kahveciler beni çok sevindirdi. En azından oralara gittiğimde bir fincan iyi kahve içiyor ve sinir olmadan evime dönüyorum.Yanıma da evde öğütmek için bir miktar çekirdek kahve alıyorum.
Festivalde bir öncekinde olduğu gibi yine Sahi lokum yapım ikramlarda bulundu.
atelier, kumm, tahta dükkanı, mucs,bizon gibi tasarım ürünleri satıldı. Hatta bu alttaki içi sarı el yapımı fincanlardan biri de benim oldu :-)

aşağıda görülen asılı fotoğraflar gerçekten kahve ile yıkanmışlardı.



(Bu arada Haydarpaşa Garı inşasına II.Abdülhamid zamanında başlanmış. İki Alman mimar yapmış. III.Selim'in paşalarından, çok sevilen Haydar Paşa'nın adı verilmiş.)

2 yorum:

ozgrkdn dedi ki...

Mrb,e-postanıza ulaşamıyorum,,sevgiler)

melda dedi ki...

Merhaba , profilimin tamamını görüntüleye tıklayıp bana ulaşın kısmına da girerseniz orda var. Ama burdan da yazayım: erdoganmelda@hotmail.com Sevgiler