Pazartesi, Kasım 16, 2015

İstanbul Contemporary Art Fuarı

Çağdaş-güncel sanat, yani Contemporary Art Fuarı'na nihayet bu sene gidebildim. Bundan önceki iki sene işlerimi denk getirip gidememiştim. İyi ki bu sene gidebildim. Çok beğendim.


Bu sene İstanbul'da 10.gerçekleşen fuarda 24 ülkeden 102 galeri vardı. 4 gün sürdü.


Bazı eserler önünde durup "acaba bu ne anlama geliyor? ya da bunu niye yapmış olabilir" dediğim de oldu tabi. Ama sanat bence herkesin her eser üzerinde aynı şeyi düşünmesi de değildir.


Ortak paydada buluşabilirsiniz ama anlamını düşünmeden sırf estetik olarak da hoşunuza gidebilir.
Bazı eserlerdeki o yaratıcı zekaya hayran kaldım, bazılarındaki renk uyumu ve zarifliğe veya inandırıcılığa,sabıra hayran kaldım.

Hepsinde aynı duygum yoktu tabi. Ama genel olarak o kadar sanat eserini bir arada görmek ve iki-üç saatimi orada geçirmek hoşuma gitti.
Sanat eğitimi almanın kıyısından dönmüş ve sanata yatkınlığı olan birisi olarak çıkışta şu hislere sahiptim "keşke heykel bölümünde okuyabilseydim".. 

1 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

beyaz adamı sevdim
farklı düşündürdü beni..