Çarşamba, Aralık 30, 2015

Zamanın Kısa Tarihi, Stephen Hawking


Uzun zamandır aklımda olan ve okumam gerekir dediğim kitaplardandı. Bir roman değil. Evrenin oluşumunu eski filozofların tahminlerinden, bilim adamlarının araştırmalarından günümüze kadar açıklayan bir kitap bu. Herkesin anlayacağı bir dille yazılmış. Ancak çok ilgimi çekti mi? hayır. Bilimin bu alanı ile çok ilgilenmiyorum doğrusu ama yine de gerçekten merakımdan okudum ve Hawking'in ne kadar duru bir dille ve benzetmeler yaparak açıklamaya çalıştığını görüp çok takdir ettim. 
Konu çok ilgimi çekmese de biraz fikir sahibi olmam gerektiğini düşünüyordum. Bu konuyu derinlemesine bilenlere sıkıcı gelecektir ama benim gibi yüzeysel bilenlere ilginç geleceği bölümleri var.(kanımca gençlerin bu konuya ilgi duyması için yazılmış)
Uzay, galaksiler vb konulara az da olsa merakınız varsa kaçırmayın derim.
Stephen Hawking, bilim dünyasının en parlak teorisyenlerinden birisidir. Aynı zamanda astronom, fizikçi, evrenbilimci, teorisyen ve yazardır. 
Orijinal adı A Brief History of Time olan bu eseri yayınlandığı ilk günden bu yana uluslararası kapsamda 10 milyondan fazla satmış ve yaklaşık 40 dile çevrilmiştir.
Zamanın Kısa Tarihi, insanın sürekli olarak aklında olan evrenin nereden geldiği, nasıl ve ne zaman ortaya çıktığı, sonunun gelip gelmediği gibi belirli sorulara yanıt vermektedir. 

1 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

keyifli okumalar kitap listemde ama hala sırası gelmedi

iyi seneler ♥