Pazar, Şubat 05, 2017

Almansal Lezzetler

Ben bir yere gittiysem, bir şey gördüysem ya da yediysem o eğer yapabileceğim bir şey ise eve döndüğümde ne yapar eder tarifini bulur bir denerim. Sanki öyle daha kalıcı olacak, sanki kendime ispat mı edicem yapabildiğimi neyse? Hamburg'da yediğimiz çeşit çeşit çöreklerden ikisini döndükten kısa bir süre sonra yaptım. Tariflerini internette buldum.
En alttaki tarif de Hamburga'da yediğim bir şey değil ama bu rende gibi aparat Almanya'ya özgü ve bu yemek de Alman-Avusturya yemeği. 
Şimdi efendim bu üstteki çöreğin adı; Franzbrötchen. Fransız ekmeği demek. Hafif şekerli az mayalı hamuru açıp üzerine erimiş tereyağı sürüp tarçın-şeker karşımı serpip rulo yapıyorsunuz. Üstteki gibi iki parmak aralıkla kesip bıçakla üstüne bastırıyorsunuz.

Bu üsttekini milföy hamuruyla da yapabilirsinizi bence. Adı schweineohren. Domuz kulağı yani. Fil kulağı ya da kıvırcık kulak da deniliyormuş. Üzerinde pudra şekeri ile hızlıca yapılan sos var.

Sonuncusu da tuzlu. Makarna gibi bir şey. Adı Spaetzle .Üstteki gibi bir aparatla yapılıyor. Koyu akışkan makarna hamuru yapıp kepçe ile bu delikli süzgeçten kaynar tuzlu suya akıtıyorsunuz. Daha önceden hazırladığınız karamelize soğan ile karıştırın ya da et yemeğinizin yanına yapın ya da makarna gibi soslayın. Bu aleti Hamburg'da bulamadım (Stutgart yemeğiymiş). Zeynep internetten sipariş verip getirdi sağolsun.

Hiç yorum yok: